Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Broome

09 September 2014 | Australië, Broome

Vandaag alweer onze laatste dag in Broome.

Zaterdagmiddag hadden we al een rondje naar Chinatown gelopen, vlakbij het hotel, en daar vonden wij het nogal uitgestorven, we zagen er alleen maar een paar plaatselijke bewoners rondlopen. Bleek naderhand dat de winkels dan ook allemaal dicht zijn, hihi.

Zondag rondje naar de andere kant gelopen naar het zuiden van Broome, leuk koffie/eetzaakje gevonden Matso's een bierbrouwerij anex restaurant, heel gezellig. Daar zijn we 's avonds ook maar heen gegaan.
Ook stuiten we ineens op de plaatselijke toeristenmarkt met alemaal typische australische spullen, uiteraard didgeridoo's. Gezellig staan te kletsen met de aboriginal die hierop zat te spelen. Geboren en getogen in Broome maar reist de hele wereld over met zijn didgeridoo.
's middags lekker gerelaxd bij het zwembad.

Maandagochtend weer naar Chinatown geweest, waar het nu druk en gezelig was. De duurste juweliers proberen hier hun parels te verkopen, die uit deze streek komen. Helaas niet gelukt bij ons.
's middags met de bus naar Cable beach, een andere gedeelte van Broome, waar we de zonsondergang op het strand konden bewonderen. Wel apart, omdat de auto's hier gewoon het strand oprijden, en er kameeltochten zijn over het strand.
Wij hadden niet zo'n zin in een kameeltocht, dus konden we de zonsondergang ook veel beter zien, met de kamelen op de voorgrond.

Dinsdag laatste relaxdag, voordat de woensdag vertrekken met de trektocht van 9 dagen door de Kimberley's naar Darwin.
's avonds zaten we bij ons hotel eerste rang voor de Staircase to the Moon.
Dit verschijnsel komt hier 3 dagen per maand voor bij volle maan, en laag getijde. We hadden dus de mazzel dat het de eerst van de 3 dagen was.

Morgen vetrekken we dus naar Darwin, ik heb geen idee of we in de tussentijd ergens internet hebben, dus nieuw verslag kan weer even duren!

Groetjes!

• 09 September 2014 - 17:08

Ron :

Hoi Ron en Son zit net jullie verslagen te lezen leuk hoor in een korte tijd alweer veel gezien jullie .wij net terug uit chaam ongelofelijk daar heb je bijna geen bereik op internet met een abonnement van KPN op je iPad lijkt wel of wij aan de andere kant van de wereld zitten. vanaf nu kan ik jullie weer volgen
    Groet Ron en Sylvia

• 10 September 2014 - 09:24