Gearriveerd in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van ronensonja - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van ronensonja - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Hong Kong

Door: Sonja en Ron

04 December 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Zo daar zijn we weer. Na een vlucht van ca.11 uur zijn we vanochtend om ongeveer kwart voor 7 geland in Hong Kong. Het is hier 7 uur later dan in Nederland.
De vlucht is perfect verlopen.
Ma zat als een koningin in haar stoel, met voetenbankje, iedere keer een drankje, hapje, uitgebreid eten, en toen ze moe werd kon haar stoel met een druk op de knop plat gezet worden. Ze zat te stralen daar en redt zich prima als wij er even niet bij zijn.We kunnen wel af en toe even bij haar naar binnen lopen.
Wij zaten natuurlijk heel wat minder.
Veel krapper, druk, en vrij rumoerig, maar daar hebben we niet echt last van gehad hoor. Beetje filpje gekeken, gelezen, computerspelletje gedaan en geprobeerd te slapen. Nou dat slapen lukt dus nog steeds niet, zelfs niet met een slaappilletje. Maar ik moet zeggen dat we niet gebroken zijn aangekomen.
Het is hier momenteel winter, wat neerkomt op een graad op 20, dat is dus wel heel lekker.
Aangekomen in het hotel hebben we eerst een aantal uur geslapen, daarna lekker geluncht en een wandelingetje gemaakt naar het strandje wat beneden naast het hotel ligt, daar lekker in het zonnetje over de rivier kunnen kijken. Ron is er nu nog een keer heen, om te proberen nog wat leuke plaatjes te schieten van Hong Kong bij zonsondergang(hopelijk lukt dat een beetje want het statief zit in de koffer op het vliegveld en het is hier wel een beetje dampig van de luchtvervuiling.
Vanavond om half 9 worden we weer door een bus opgehaald die ons in 3 kwartier weer naar het vliegveld brengt.
Tegen 12 uur vliegen we dan weer door naar Brisbane.

• 04 December 2009 - 10:11

Tineke:

Hallo Ma, Ron en Sonja,

Fijn te lezen dat de eerste vlucht goed verlopen is. Ik wens jullie een prettig vervolg van de reis!

• 04 December 2009 - 11:36

Maryke:

groetjes van ons en sterkte met de volgende vliegreis

• 04 December 2009 - 11:45

Ma Breda:

Fijn, dat de eerste vlucht zo goed verlopen is.Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    groetjes van mij voor jullie alledrie.

• 04 December 2009 - 11:59

Melvin:

Hier is het maar iets minder weer; regen, regen en regen. Jullie trip in Hong Kong zit er over een halfuurtje alweer op. De taal wel al onder de knie?

• 04 December 2009 - 14:03

Jo En Bernadette:

Het lijkt me wel wat, zo,n VIPbehandeling in het vliegtuig....Wie weet,als we weer naar Australië gaan, ga ik ook zo;-) Ik ben tenslotte ook oma ;-)

• 04 December 2009 - 17:17

Miranda:

blij om te lezen dat alles goed is gegaan. Nu het laatste stuk nog

• 04 December 2009 - 18:24

Melvin:

Helaas geen Nederland - Australia in de groepsronde. Nederland zit bij Japan(Honda), Kameroen(Eto'o) en Denemarken (Tomasson). Die laatste is de openingswedstrijd. Er lag nog een kaartje in de bus van Fred, Marjan & Lysanne: "Hoi Ron & Sonja, Van Bernadette hoorde ik dat jullie vandaag weggaan. Een hele goede reis en geniet er weer van!"

• 04 December 2009 - 20:46

Annemiek:

Fijn dat alles goed is gegaan, nog een goed 2e deel van de reis en dan lekker bijkomen.

Groetjes
    Walko, Annemiek en Iris

• 04 December 2009 - 22:09

Ferdi En Ruby:

Hello mates!

This is border security. Welcome to australia. Can you please take all of the pepernoten and chocoladeletters out of your bagage, because Black Pete told us this stuff can make Australian kids insane and make them belief in a man with a long beard on a horse... Thank you and have a good journey!