Terug in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Terug in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Terug in Alice Springs

Door: Sonja en Ron

15 December 2009 | Australië, Alice Springs

Zondag zijn we van Kings Canyon vertrokken naar Ayers Rock, Na nog een flinke wandeling van 3 uur door de Kings Canyon te hebben gemaakt. Schitterend, gelukkig stond er veel wind, anders was het veeeel te warm geweest.

Aangekomen in het Ayers Rock resort, dit is dus een heel dorp midden in de woestijn, van alleen maar hotels, motels, campingplaatsen, inclusief shoppingcentrum. Voor ons weer even vreemd als je de afgelopen nachten hebt doorgebracht in zeer rustige complexen, waar haast niemand was.

Hiervandaan is het ca. 20 minuten rijden naar de plaats waar de zonsondergang bewonderd kan worden met uitzicht op Uluru(ook wel Ayers Rock) Hier hebben we ongeveer 1 1/2 uur doorgebracht, en zaten we te genieten van een schitterend uitzicht.
Verder werden we hier ook vermaakt door een leguaan van ca. 50 cm., Die zijn hol aan het uitgraven was en daarbij zijn eigen jong opat. Foto volgt want ons fototoestel stond op het statief en ik was voor het gemak de video camera vergeten.

De volgende ochtend om half 5 opgestaan om de zonsopgang te zien.
We stonden alleen op de verkeerde parkeerplats te kijken, dus het uitzicht was niet zo goed.

Daarna doorgereden naar Kata Tjuka(de olga's) waar we weer een schitterende wandeling hebben gemaakt tussen de Olga's door.

Dinsdag ochtend weer om half 5 opgestaan voor de goede zonsopkomst. Ron is samen met Dayle naar de parkeerplaats gereden, Sonja en Linda hebben de wandeling om Uluru gemaakt van 3 uur. Wederom schitterend.

Daarna een lange rit gehad van Ayers Rock naa Alice Springs van ca. 500 km door de woestijn.

Morgen gaan we verder per vliegtuig naar Adelaide.

Eindelijk sturen we hierbij een aantal foto's.

Oh ja, oud en nieuw vieren we dit jaar in de dierentuin van Sydney, met uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera house.

• 15 December 2009 - 11:13

Melvin:

Mooie foto's! Vooral die van de brug bij nacht en de jeep in het water. Goeie vlucht!

• 15 December 2009 - 11:13

Jo En Bernadette:

Zo, wat leuk om de foto's te bekijken, het ziet er prachtig uit en sonja, fijn he, zo'n vliegenburka ;-). Na deze dagen in de woestijn, zal het weer ff wennen zijn aan de bewoonde wereld.
    Fantastisch vooruitzicht om oud-en-nieuw in de Zoo te mogen beleven, het is jullie dus toch maar mooi gelukt!
    Goede reis verder en we zien weer uit naar het volgende bericht :-)

• 15 December 2009 - 11:16

Ma Breda:

Hallo Ron en Sonja,
    Ik heb net al de foto's bekeken. Wat hebben jullie veel gezien. Heel blij weer van jullie gehoord te hebben.

Groetjes

• 15 December 2009 - 11:26

Maryke En Rene:

mooie foto,s
    het is wel vermoeiend zeker zo vroeg op en lopen en klimmen en dan nog wel met die warmte.
    hier komt het overdag niet boven nul graden.
    geniet ervan groetjes

• 15 December 2009 - 12:27

Tineke:

Ik heb genoten van de foto's! Fantastisch dat het gelukt is om de dierentuin te boeken.

• 15 December 2009 - 13:42

Ferdi:

Ziet er stoer uit zo'n boerka :-). Kan je ons niet een paar graden geven? Auto is weer gefixed trouwens, schietstoel is verholpen...

Goede vlucht nog! Nou ja...die hebben jullie al weer gehad als jullie dit lezen...

• 15 December 2009 - 14:49

Ronald:

Hai there!

Great foto's! Door jullie verslag en zeker ook de foto's komen mijn herinneringen aan mijn geboorteland helemaal terug ...
    Het is wel duidelijk dat Jullie heftige ervaringen meemaken. Genoeg om nog jaren op na te 'kluiven'.
    Blijf jullie volgen en fantastisch dat het toch nog gelukt is om nieuwjaar te vieren in the zoo!

Boyfriend from Tineke

• 15 December 2009 - 18:32

Sil, :

Wat doen jullie een hoop. Als jullie terug zijn heb je een vakantie nodig om bij te komen. Maar wel super hoor!!
    Hier geen 40 graden maar 5 graden vorst.
    Nou geniet er maar van, groetjes sil

• 15 December 2009 - 18:33

Esmé:

Ziet er echt super mooi uit! hoop dat ik ooit nog zo iets mag doen later! beetje jaloers hoor! Heel veel plezier nog daar!

• 15 December 2009 - 19:12

Rene:

He Ron , nu rij je eens in een echte auto.

• 15 December 2009 - 22:03

Reinier En Cindy:

Hallo daar,

Wat leuk om jullie foto's te zien.
    Ziet er echt geweldig uit. Zulke mooie beelden en verhalen van jullie.

We kunnen niet wachten tot wij in Sydney zijn. Is wel een heel ander gebied maar toch ;)

Heel veel plezier nog en zie jullie de 30e

Groetjes Reinier en Cindy

PS. Kan je mijn emailadres goedkeuren in je account ik krijg namelijk geen berichten door.

• 16 December 2009 - 14:03

Astrid:

Gave foto's! Zo'n vliegengevalletje heb ik pas voor de mannen gemaakt voor het vissen, dus als je er nog eens een wilt hebben ;-)Wat een heerlijk weer hebben jullie zeg.....Hier niks geen vliegengeval, maar een dikke berenmuts....Veel plezier verder.

• 17 December 2009 - 13:50

Jack En Riet: