Oud en Nieuw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw

Door: Sonja en Ron

31 December 2011 | Australië, Melbourne

Weer een jaar voorbij. Vandaag prachtig weer met temperaturen van 32 graden. Zo'n warme Oudejaarsdag hebben we nog nooit meegemaakt.

Sonja is vanmiddag bezig geweest met het bakken van oliebollen. We hadden al eerder in een soort van Kerst/Sinterklaas pakket, een pak oliebollenmix opgestuurd.

Vanavond naar het centrum van Melbourne geweest, waar om 24:00 uur een groots vuurwerk werd afgestoken. Eerst om 21:30 het vuurwerk voor de kinderen en dan 2,5 uur later het grote werk. Er waren meer dan 500.000 mensen op de been om het een en ander te aanschouwen.
De auto hadden we geparkeerd in de parkeergarage van het Art Centre. Bij dit Art centre staat een gedenkteken, wat veel wegheeft van de Eiffeltoren. Vanaf deze toren werd ook vuurwerk afgestoken, maar dit ging niet geheel volgens plan. Na afloop van het vuurwerk, bleek de toren vlam gevat te hebben. Brandende brokstukken vielen naar beneden. De politie ontruimde meteen het gebied en onze auto was dus niet (meer) te bereiken. Een andere optie was om de auto te laten staan en de trein te nemen. Door de enorme drukte, werd het station echter afgesloten.

Uiteindelijk zijn we met de tram naar een vriendin van Carole gereden en uiteindelijk met haar auto naar huis.

Kortom, het werd op deze manier een zeer bewogen Oud- en nieuw.

Morgen naar Tasmanie voor een 8 daase tourtocht over het eiland. We vliegen om 12:30 en hopen een uurtje later daar te zijn.

Tot slot, iedereen een goed en gezond 2012 toegewenst.

• 31 December 2011 - 19:35

Harry En Yvonne:

Gelukkig nieuwjaar,bij jullie is het nu al weer ruim de eerste,wij zullen daar nog een uurtje of 8,5 op wachten,hopelijk hebben jullie al het vuurwerk gehad en krijgen wij wat minder,lekker rustig!
    Op naar Tasmanie

• 31 December 2011 - 23:04

Ronald En Tineke:

Vanuit Nieuwegein wensen wij jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2012 toe!