Tasafary deel 2 - Reisverslag uit Launceston, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Tasafary deel 2 - Reisverslag uit Launceston, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Tasafary deel 2

Door: Sonja en Ron

11 Januari 2012 | Australië, Launceston

Op 8 januari werden we weer om 07:00 uur opgepikt voor deel 2 van onze Tasafary Campingtour deel 2. Gespannen wachtten we af, welke medecampers we deze keer zouden treffen. Op onze landgenoot Floris na bestond de groep verder uit een 6-tal nieuwe gezichten: Toby uit Zwitserland, Kat uit Engeland, Tina uit Duitsland, Rempie uit Japan en Lisa en Karen beiden uit Australië. Ook de gids was voor ons nieuw, genaamd Bassel. Hij deed voor het eerst een tour voor deze organisatie.

Na iedereen ingeladen te hebben gingen we richting Swansea, aan de oostkust van Tasmanië. Onderweg werden weer de nodige 'look-outs' aangedaan en hier en daar de nodige wandelingen gemaakt. Aan het einde van de middag werd het tentenkamp opgeslagen op een privéterrein achter een boerderij. Een verlaten stuk bos zonder enige douche- en toiletvoorziening. Dus wederom de behoeftes in het bos en baden in een beekje. We besloten twee dagen op dit terrein te blijven staan, omdat er meerdere mogelijkheden waren in een en dezelfde omgeving. Zo hebben we o.a Mount Amos beklommen, een drie uur durende klautertocht over de rotsen, met als beloning een schitterend uitzicht over de omgeving.

Op dag drie van deze tour zijn we weer verder naar het noorden gereden, om onze tenten op te slaan in de omgeving van Lotta. Ook hier weer een terrein wat alleen te bereiken was over een lang stuk onverharde weg. Wederom geen douche, maar wel een wc-huisje met een pot boven een groot gat. Hiervandaan hebben we o.a een bezoek gebracht aan de St. Columba Falls en de Ralphs Falls.

Wat opvalt aan de oostkust is de relatief grote drukte. Aaan deze zijde van het eiland vindt je vele toeristen en zijn er overnachtingsmogelijkheden te over. Dit in tegenstelling tot de westkust, waar je uren kunt rijden zonder veel mensen tegen te komen.

De groep van deel twee is weer totaal anders dan de groep van deel één. Zo kunnen we de dag niet starten zonder toiletbezoek en een bezoek aan de Backery voor een kop koffie. Ook Bassel onze gids is totaal anders dan zijn voorganger Aron. Zo is Bassel een prima kok en weet hij elke dag meer dan voldoende voedsel in te slaan en klaar te maken.
Hadden we rondom Lake St. Clair een koude nacht, in Lotta was het misschien nog wel kouder. Hier moetsen we 's nacht toch echt onze thermokleding aantrekken om een beetje warm te blijven.

Rond een uur of 17:30 werden we weer bij ons hotel in Launceston afgezet en konden we weer eens genieten van een lekkere warme douche. De tour hebben we afgesloten door met het grootste deel van de groep nog te gaan uit eten. 5 leden van de groep maken de komende dagen de tour langs de westkust terug naar Hobart, maar voor ons zit het er op. Morgen (12/1) staat vroeg in de ochtend de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen, alwaar voor ons een tocht van ruim 30 uur begint richting Amsterdam Schiphol.

Dit is dan ook het laatste bericht vanuit Australië en willen we al onze lezers weer bedanken voor alle leuke reacties op onze verhalen.

Groetjes,
Ron en Sonja.

• 11 Januari 2012 - 15:09

Harry En Yvonne:

Dit is wel even anders camperen dan met het tentje naar frankrijk.
    Zag er allemaal heel mooi uit.
    Hele goede reis weer terug naar het koude kikkerlandje

• 11 Januari 2012 - 17:29

Ronald:

Sonja en Ron, dit is lijk mij een fantastische afsluiting van een geslaagde reis. Dank dat ik/wij dit op afstand mochten volgen. De details (inkleuring) horen wij graag t.z.t. Nu eerst een veilige travel back. Enjoy!

• 11 Januari 2012 - 18:20

Tineke:

Als jullie dit lezen, ben je waarschijnlijk al onderweg naar huis. Het was fantastisch om jullie avonturen via internet te volgen, vooral door de mooie foto's erbij.

• 11 Januari 2012 - 19:00

Walko-Annemiek-Iris:

Wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad en wat is de tijd snel gegaan.
    Een hele goede reis terug en we hopen snel de foto's te zien.

Groetjes van ons 3tjes

• 11 Januari 2012 - 21:29

Ma Breda:

Bedankt voor jullie laatste mooie verslag.
    Ik wens jullie een goede reis terug en voor vrijdag een welkom thuis.
    Groetjes

• 11 Januari 2012 - 23:20

Carole:

Farewell from Australia :( It seems that you take away with you a great appreciation for a warm shower! Til next time...

• 12 Januari 2012 - 11:18

Marijke:

ik zie dat julie genoten hebben maar vermoeiend was het wel.
    hopelijk kan je veel slapen in het vliegtuig
    groetjes en goede reis terug