Op Tasmanië - Reisverslag uit Launceston, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Op Tasmanië - Reisverslag uit Launceston, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Op Tasmanië

Door: Sonja en Ron

01 Januari 2012 | Australië, Launceston

Allereerst willen we al onze volgers (en natuurlijk niet-volgers) het beste wensen voor het jaar 2012. Voor ons zit de eerste dag van januari er al weer op, maar ik kan me voorstellen dat een aantal van jullie nog niet echt onder de mensen is......:-)

Na een korte nacht ivm de Oudejaarsnacht in Melbourne City en in het bijzonder de rompslomp rondom de brand in de Art Centre Spire, hebben we vanmorgen (1/1) afscheid genomen van de familie en zijn we vertrokken richting Tasmanië. Carole kon ons met de van haar vriendin geleende auto naar het vliegveld brengen. We hoorden dat de parkeergarage onder de toren vanmorgen om 03:00 uur weer was vrijgegeven.
Gelukkig kregen we al van het reisbureau een mail met de mededeling dat de vlucht 1,5 later zou worden gepland, anders was de nacht wel heel kort geweest. Half vier konden we eindelijk gaan slapen en rond negen uur ging de wekker weer.

De vlucht naar Tasmanië duurt nog geen 50 minuten en dit keer vlogen we met Virgin Airlines. Ook zo'n prijsfighter waarbij je je koffie zelf moet betalen. Wat wel heel vlot werkt hier, is de afhandeling van de binnenlandse vluchten. We moesten om 12:30 vliegen en hoefden daarom pas om uiterlijk 12:00 uur in te checken. 11:50 arriveerden we op het vliegveld, koffers afleveren en door de security-check, boarden om plm 12:05 en inderdaad vliegen om 12:30. Alsof je op de trein stapt.Aangekomen op het vliegveld van Launceston een taxi aangehouden die ons naar ons hotel in het centrum bracht.

Het weer is hier iets minder warm (in Melbourne verwachtte men vandaag 41 gr.), maar zonnig en droog bij altijd nog een graadje of 25. We zullen daarom niet klagen.
In de middag nog een behoorlijke wandeling gemaakt in de omgeving van de Cataract Gorge. Duurde eerlijk gezegd iets te lang naar onze zin,maar was prachtig om te zien.

Morgen begint onze tour op Tasmanië. We worden rond 07:00 uur opgehaald en rijden dan in een viertal etappes, met allerlei wandelingen en off-the-road tochten, naar Hobart in het zuiden van Tassie. We zijn benieuwd wat dit allemaal gaat brengen.
Ik weet niet exact hoe onderweg de internet toegang zal zijn, maar ik verwacht er niet al te veel van. De eerste berichten zullen denk ik dan ook even op zich laten wachten.

We houden contact. Groeten.

• 01 Januari 2012 - 12:30

Ma V.d.Tillaart:

Gelukkig Nieuwjaar.
    Ik zit hier met Tineke voor de Computer en ik hoop dat jullie een hele fijne week in Tasmanie zullen hebben.
    Ook de groeten van Tineke

• 01 Januari 2012 - 13:08

Harry En Yvonne:

Jullie ook de beste wensen al liggen jullie nu al in je mandje denk ik,wij zijn er net uit.Ik was benieuwd de huurauto staat die nog steeds in de parkeergarage of heeft Carole die opgehaald en teruggebracht?
    Succes

• 02 Januari 2012 - 10:10

Jo En Bernadette:

Wat een belevenissen in de nieuwjaarsnacht! Maar goed, jullie nieuwe avontuur op Tasmanie is begonnen en dat lijkt me echt fantastisch! ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's.....
    Veel plezier!

• 02 Januari 2012 - 15:14

Ma Breda:

We wachten rustig de volgende verslagen af.Ik kreeg nog een mailtje van Ferdi en Ruby vanuit de Philipijnen met de beste wensen voor 2012. Leuk he? Geniet nog maar lekker in Tasmanie.
    Groetjes

• 02 Januari 2012 - 16:44

Ronald:

Ben nu heel benieuwd naar de foto's. Vooral vanwege dat prachtig landschap aldaar. Lijkt het op Nieuw Zeeland? Moet helaas nog even wachten, want jullie moeten nog starten met the walk ...
    Have a nice trip!!!

• 02 Januari 2012 - 22:16

Han:

Beste Ron en Sonja,
    De aller beste wensen voor 2012 en dat het jullie prive en zakelijk maar goed mag gaan.
    Mocht je de Tasmaanse duivel tegen komen, doe hem de groeten van mij:-)

• 03 Januari 2012 - 07:10

Astrid: