Even bijkomen.......... - Reisverslag uit Hobart, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Even bijkomen.......... - Reisverslag uit Hobart, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Even bijkomen..........

Door: Sonja en Ron

07 Januari 2012 | Australië, Hobart

Zoals te verwachten was, hebben we op Tasmanië bijna nergens de mogelijkheid om onze ervaringen op internet te zetten. Ook sms'en valt niet mee, omdat er niet op het gehele eiland gsm-ontvangst is. Maar, ondertussen zijn we voor twee hotelovernachtingen aangekomen in Hobart en hebben we weer de beschikking over een wifi-verbinding.

Het is hier een geweldige omgeving met een schitterende natuur. En, zoals in meer gebieden in Australië, kom je hier op de wegen bijna niemand tegen. Hobart daarentegen is een relatief grote, on-Australische stad. En het hotel waar we zitten is a-sociaal duur: AUD 160,= per nacht........voor een heel simpele kamer zonder ontbijt.

Terug naar 2 januari:
Rond 7 uur werden we volgens afspraak opgehaald bij ons hotel in Launceston. Voor de deur arriveerde een 4wd Lexus met groene aanhanger met opschrift Tasafari Campingtour. We maakten kennis met onze guide/chauffeur/kok Aron en de andere deelnemers Renate, Brandon, Bronwin, Fai (allen Australiërs) en Floris, jawel uit Nederland. Na een korte koffiestop reden we via Westbury in de richting van Middlesex, alwaar we midden in de bush-bush ons kamp opsloegen. Een ieder kreeg een koepeltentje uitgereikt, een swag (zeg swek) en eventueel een slaapzak. Een swag is een matras met daaromheen een soort van kanvas hoes die je dicht kunt ritsen. Hierin kun je eventueel je slaapzak doen, al zou dat volgens zeggen te warm zijn........ We zouden wel zien.

De aanhangwagen die we mee hebben is werkelijk voorzien van alles. Op een uitgekiende manier zitten hier allerhande plastic bakken met servies, borden en weet ik niet wat opgeslagen. Ook zijn er twee lange tafels en zitten doen we op van die kleine viskrukjes.

Op deze eerste dag hebben we een bezoek gebracht aan de Alum Cliffs en de Marakoopa Gaves.
's Middags bij schitterend weer een wandeling bij Dove Lake naar de top van een van de bergen.
In de buurt van ons tentenkamp was een opvangcentrum voor de Tasmanian Devils. Deze dieren worden door een vorm van kanker met uitsterven bedreigd, zodat men in dit centrum probeert om een gezonde populatie in stand te houden. Op de terugweg van dit centrum was het ondertussen donker en dan kom je in een hele andere wereld tercht. Het werd dus voorzichtig rijden. Overal sprongen de walabi's, kangeroos, wombats en possums voor de auto langs.

's Morgens om 07:00 uur opstaan en de tenten opbreken voor een rit richting Corinna. Onderweg een koffiestop in Waratah en een wandeling bij de Philosopher Falls. Ons kamp dit keer opgeslagen op een 'echte campsite' met een douche en toilet.

Corinna ligt midden in een regenwoud en tijdens onze ochtendwandeling gingen we daar o.a op zoek naar de platypus (op z'n Nederlands het vogelbekdier), die we helaas niet hebben gezien.
Vervolgens gingen we met een pontje naar de overkant van de rivier richting Zeeham, een klein plaatsje waar we boodschappen konden doen en waar de lunch werd klaargemaakt.
Daar over een onverharde weg doorgereden naar Trial Harbour aan de kust, een piepklein plaatsje waar we ons kamp hebben opgeslagen met uitzicht op de redelijk ruwe zee. Helaas geen douchmogelijkheid hier, alleen een ijkoud beekje of de zee.
's middags hebben we daar een flinke wandeling in de buurt gemaakt naar een punt waar we weer een prachtig uitzicht over de zee en alle bergen hadden.

De volgende ochtend weer bijtijds op voor een ochtendwandeling over het strand, waarna we doorreden naar Queenstown. Helaas is het nu wel gaan regenen, waardoor we geen lange wandelingen hebben gemaakt. Wel naar de Donaghys Hill en de Franklin rivier geweest.
's middags het kamp opgezet in de regen bij een groot meer in de buurt van Lake St.Clair, waar geen toilet of douche is, en waar het flink koud was.

Na een regenachtige nacht(naderhand bleek dat het maar 0,6 graden was) bleek 's ochtends toch de zon weer door te komen. Snel de tenten laten drogen zodat we vroeg met onze wandeling bij Lake St.Clair konden beginnen. Dit is tevens het eindpunt van de overland Track die je hier kan maken van ca.85 km.Wederom een schitterend gebied.
We gaan ondertussen de lange wandelingen en de vele klimmetjes wel flink voelen in onze benen, en we zijn ook blij dat we nu even een dagje kunnen uitrusten.

Gisterenavond(vrijdag) nog even als afsluiting met een aantal groepsleden lekker in de stad gegeten.
Morgen (8/1) staat als het goed is de auto weer voor de deur voor het vervolg van onze trip. We rijden dan via de westkant in vier dagen terug naar Launceston. Ik denk dat we daar later in de avond pas weer een internetverbinding hebben, dus weer even geduld.

Groetjes.

• 07 Januari 2012 - 06:35

Carole:

At last you've seen a possum!!

• 07 Januari 2012 - 08:19

Ma Breda:

Fijn weer iets van jullie gehoord te hebben. Schitterende foto's. Wat zien jullie veel moois. En wat hebben jullie veel te vertellen, als jullie weer thuis zijn.

Groetjes

• 07 Januari 2012 - 10:44

Tineke:

Toch wel handig dat we nu steeds bijgepraat worden en foto's kunnen bekijken. Ik heb weer genoten van de prachtige foto's.

• 07 Januari 2012 - 11:21

Ronald:

Yes, daar keek ik nu naar uit. The nature of Tasmanie! De stilte lijkt me ook een genot. Nog even en jullie kunnen evenzo als monniken 'tegen' een langdurig verblijf in een klooster ... :). Ik vroeg me af of ze daar geen last hebben gehad van extreme verandering in klimaat of aardbevingen. Succes/veel plezier met het vervolg!

• 08 Januari 2012 - 11:01

Marijke:

mooie foto s
    en leuk weer wat gehoord te hebben
    geniet nog van de laatste dagen

• 08 Januari 2012 - 18:49

Ron:

Zo ook ik ben ook weer helemaal bij van wat jullie allemaal hebben gezien.
    Het is echt avontuur daar.
    Nou geniet er nog maar even van.
    Gr Ron en natuurlijk ook van Sil

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii