Fraser Island en Whalewatching - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Fraser Island en Whalewatching - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Fraser Island en Whalewatching

Door: Sonja en Ron

25 September 2007 | Australië, Hervey Bay

Hallo thuisblijvers,

Eindelijk weer eens een computer gevonden met een USB-poort, zodat we wat foto's mee kunnen sturen.

Afgelopen twee dagen weer volop genoten van de omgeving. Gisteren naar Fraser Island geweest. De bodem is hier volledig van zandgrond, zo ook de wegen. We hadden al gehoord en gelezen dat je hier alleen met een 4WD mag komen, maar al snel bleek waarom. Werkelijk alles is zand, zand en nog eens zand. In de 4wd bus (jazeker) werden we werkelijk alle kanten opgeslingerd. Gordels zaten er dan ook niet voor niets in. De natuur is werkelijk fantastisch. Zo is er een regenwoud met allerhande bomen, zijn er meertjes waar schildpadden in zwemmen en lopen er dingo's (wilde honden) rond.
We werden om 08:00 uur netjes voor de camping opgehaald en rond 18:30 weer afgezet.

Vandaag was het iets vroeger: om 07:00 uur stond de bus voor de deur, op weg naar de haven om in te schepen op een boot welke ons naar de walvissen bracht.
Onderweg zagen we dan ook een zeeschildpad, een zeeslang, verschillende dolfijnen en natuurlijk de walvissen. De walvissen zwaaien vrolijk met hun staarten richting de boot.
Het was werkelijk schitterend om te zien, zoals de foto's bewijzen.

Morgen gaan we weer verder richting Brisbane en malen nog een tussenstop bij de Australian Zoo van wijlen Steve Irwin.

Het weer is nog altijd perfect, dus nog altijd volop zon en hoge temperaturen.

Wordt weer vervolgd.

• 25 September 2007 - 10:04

Jo En Bernadette:

Oh, wat is het toch leuk om jullie te volgen en te zien en voor ons te herkennen waar jullie allemaal naar toe zijn geweest. We hebben gewoon heimwee naar die tijd! Geweldig he, wahlewatchen en dat crossen door dat zand op Fraser Island is ook een aparte belevenis!

Fijn dat het weer zo goed blijft!
    Veel plezier in Steven's Zoo en doe de crocodiles de groeten!

• 25 September 2007 - 13:36

Melvin:

had je niet zo'n dingo mee kunne nemen voor rambley

• 25 September 2007 - 14:15

Nelly:

Hoi Sonja en Ron,

Jaloersmakend hoor :).
    Het ziet er geweldig uit!
    Geniet ervan.
    We volgen jullie verhalen en reizen met jullie mee.

Groetjes,
    Gerben, Nelly, Pam en Matt

• 25 September 2007 - 15:42

Tineke:

Na een hele dag vergaderen is het heel ontspannend om jullie reisverhaal te lezen en de foto's te bekijken! Het relativeert het belang van werken op een kantoor in een muffe atmosfeer, er is meer dan dat.......

• 25 September 2007 - 19:19

Yvonne Notting:

Dag Ron en Sonja, kreeg jullie adres van Astrid, dacht laat ik eens kijken. Bijzonder hoor om zo'n prachtige reis te maken. Australie staat nog steeds op mijn lijstje maar ik heb dan ook een bijzondere band met Australie. Ik zal jullie af en toe volgen. Heel veel plezier en voorzichtig aan.
    Groeten, Yvonne en Albert

• 25 September 2007 - 19:54

Astrid & Frans:

Hallo Ron en Sonja,
    Het is echt geweldig wat jullie daar ff meemaken in zo'n korte tijd. De natuur en fauna ziet er echt fantastisch uit. Ik denk dat iedereen wel ff met jullie zouden willen ruilen. Leuk dat we via de foto's en nieuws met jullie mee kunnen genieten. Bij ons stond hij nog niet op het lijstje, maar het is zeker het aanbevelen waard zo te zien. Veel plezier en een goede verdere reis vanuit een nat, koud en herfstachtig Nederland.
    Gr Astrid en frans

• 26 September 2007 - 04:59

Walko:

Hoi Ron en Son,
    avontuur genoeg daar down under! mooie boot trouwens, een opknappertje zo te zien.
    ook mooi weer daar, beter dan hier, alleen maar regen en wind. dus geniet er nog maar even van.
    kijk weer uit naar jullie volgende verhaal met fotoos

groetjes

• 26 September 2007 - 07:51

Joyce:

Ziet er allemaal prachtig uit!
    Leuk om steeds te lezen.

XX Joyce

• 26 September 2007 - 09:47

Fleemanmg:

On Friday the flags and balloons will be out in Walter Street.
    So long

• 26 September 2007 - 10:15

Astrid:

Wouw, die walvissen..........Het weer ziet er trouwens ook iets beter uit daar bij jullie. Hier is het nogal nat en koud. Veel plezier verder!

• 26 September 2007 - 16:02

Sandra :

Hoi Sonja en Ron ik ben heeeelleemaal niet jaloers, neee echt niet, nee echt niet!!!............... Toch wel dus! Schitterende foto's en jullie berichten heerlijk om te lezen.

• 26 September 2007 - 17:29

Ma V.d.Tillaart:

Hallo Sonja en Ron
    Wat hebben jullie al veel gezien en dan die mooie foto's.Doe Miep en Geoff de groeten van mij.Nog hele fijne dagen.
    Ma v.d.Tillaart

• 26 September 2007 - 20:13

Marcel & Marina:

Hi (flying) dutch people,

Zo zie je nog eens wat van het werelddeel Australie.
    Ik ben jaloers.
    Dit is echt een avontuur.
    Missen jullie niet het mooie weer in holland ?

Veel plezier op jullie "wereld" reis.
    Groetjes uit Sweet Lake City (Zoetermeer dus)

Greetings from M&M