Aangekomen in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Aangekomen in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Alice Springs

Door: Sonja en Ron

10 December 2009 | Australië, Alice Springs

Zo daar zijn we weer!!
Na een vlucht van ca.3 1/2 uur zijn we afgelopen maandag aangekomen in Darwin, waar we werden opgewacht door Linda en Dayle. Toen we buiten kwamen was het daar dus al 40 graden, lekker warm dus.
De bagage hebben we naar het hotel gebracht en daarna zijn we naar het museum geweest waar het een het ander te zien was over de cycloon Stacey, welke daar 1e kerstdag 1974 de hele stad verwoestte.
's avonds bij de zeilclub gaan zitten met een biertje en wijntje en naar een schitterende zonsondergang gekeken en daarna lekker gegeten.

De volgende dag werden wij om half 7 opgehaald voor onze excursie naar Kakadu, een nationaal park bij Darwin. Dit was dus wel eerst 2 1/2 uur rijden met de bus. Het was ondertussen weer een graad of 40-45. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt waarbij we tekeningen van de Abborigionals hebben mogen bewonderen.
Daarna met de bus weer verder voor de Yellow rivercruise, waar we een aantal krokodillen konden bewonderen en duizenden vogels. Echt schitterend. 's avonds om half 8 waren we enigzins uitgeput terug in het hotel. We hebben echt de hele dag door water gedronken, om ons vochtgehalte een beetje op peil te houden. Bij Ron was dit niet helemaal gelukt want hij kwam met een barstende hoofdpijn terug bij het hotel, zodat hij maar niet meer mee is gaan uiteten.

Woensdag ochtend werden we om half 9 opgehaald bij het hotel met de taxi, die ons naar het station bracht voor The Ghan, de trein van Darwin naar Alice Springs.
Eenmaal in de trein, werd ons gevraagd of we onze zitplaatsen wilden upgraden naar echte slaapplaatsen voor 150 dollar p.p.
Dat vonden we wel een erg goed idee, want zo lekker zaten die stoelen nou ook weer niet.Dus alle handbagage weer mee naar de slaaphutten. Het was heel klein, maar de bedden konden uitgeklapt worden, waardoor we inderdaad lekker konden liggen.
's middags stopte de trein voor 4 uur bij Katherine, waar we een boot excursie hebben gemaakt naar de gorges. Werkelijk weer adembenemend.
Ik denk dat we in die 4 uur wel 4 liter water hebben gedronken, op de boot kon je nieuw water tanken. Het was in de zon ongeveer 46 graden, erg heet dus, en we waren echt doorweekt van het zweten.
Terug in de trein lekker gegeten en toen naar bed..........:-))

Vanochtend om ongeveer 9 uur zijn we aangekomen in Alice Springs.
Na even gebeld te hebben met het verhuurbedrijf van de auto konden we de auto alvast een dag eerder ophalen, wat toch wel handig is.

Ron heeft eindelijk zijn Digeridoo gekocht, deze wordt naar huis gestuurd, dus wel zo handig dan mee slepen op onze reis.
Vanavond gaan we naar het Dessert Park hier in Alice springs, waar we een rondleiding krijgen langs de nachtdieren van de woestijn, die in dit park zitten.

Oh ja, we hebben dinsdag trouwens ook onze eerst wallibies in het wild gezien, jammer genoeg nog geen kangeroes.

We kunnen nog steeds geen foto's doorsturen, Nog altijd geen USB aansluiting gevonden. Zo ver zijn ze hier nog niet. Hopelijk lukt dit zo snel mogelijk.

• 10 December 2009 - 10:50

Rene En Maryke:

Hallo vakantiegangers, julie hebben al erg veel gezien.benieuwd naar de foto's.
    groetjes

• 10 December 2009 - 11:13

Tineke:

Jullie maken me wel erg nieuwsgierig naar de foto's. Zo te lezen genieten jullie volop van al het moois in down under. Volgende week schijnt het hier te gaan vriezen 's nachts, lijkt me een verkoelend idee voor jullie:)

• 10 December 2009 - 12:17

Jo En Bernadette:

Ha lieve mensen,

Wat een leuk verslag weer en wat hebben jullie alweer veel gezien! Het lijkt me wel heeeeeeeeel erg warm, idd niet tegen aan te drinken....maar Ron, denk aan je nierstenen;-)
    En Ron, we verwachten natuurlijk wel een concert op je nieuwe fluit, dat snap je ;-)

Trouwens, hier wat minder goed nieuws: Amélie ligt sinds dinsdag in het Ziekenhuis met een dubbele longontsteking:-(, dat is dus niet zo best....

Veel plezier and keep it cool!

• 10 December 2009 - 18:34

Melvin:

Ik ben ook echt heel benieuwd naar de foto's. Eindelijk een Digeridoo, zullen de buren leuk vinden! Nu nog wat wit krijt en je lijkt echt op een aboriginal. Had een 8 voor die opdracht van vorige week.

• 11 December 2009 - 08:53

Ma Breda:

Ik heb met veel plezier jullie verslag weer gelezen.Het is echt wel heel erg warm. En wat hebben jullie al heel veel gezien. Heel blij weer van jullie gehoord te hebben.
    Groetjes.

• 11 December 2009 - 17:47

Ron:

Hoi Son/Ron te gek wat jullie nu al weer gezien hebben maar blijf wel veel drinken daar ben ook benieuwd naar de foto's groet Ron van Sil