Terug naar het vaste land van Australie - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu Terug naar het vaste land van Australie - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van ronensonja - WaarBenJij.nu

Terug naar het vaste land van Australie

Door: Sonja en Ron

20 December 2009 | Australië, Victor Harbor

Vrijdag na aankomst op Kangeroo Island doorgereden naar Seal Bay. Hier heeft zich een kolonie Australische zeeleeuwen gevestigd. Onder begeleiding van een gids mochten we het strand op tussen de zeeleeuwen. We waren maar met zijn 2-en dus we konden van alles vragen. We moesten wel op afstand blijven, want je weet niet hoe de dieren reageren. Zoals wij het zagen, lagen ze bijna alleen maar te slapen. Wel een hele ervaring.

Daarna doorgereden naar Hanson Bay, hier zitten meerdere koala's in de bomen. Het was even zoeken, maar opeens zie je ze dan toch. Het was niet zo'n warme dag waardoor er een aantal flink actief waren met klauteren en eten.

Overnacht hebben we op een farm. Hier hebben we niet eens dieren gezien.

Zaterdag ochtend zijn we op weg gegaan naar Admirals Arc. Hier leeft weer een kolonie Nieuw Zeelandse zeeleeuwen.

We waren nog geen 5 minuten onderweg of ik zag 2 kangeroo's aan de kant van de weg zitten. Ron minderde al wat vaart en we keken de dieren echt aan, maar wat deed de kleinste, die sprong dus vlak voor onze auto naar de overkant. Ron boven op zijn remmen en ik denk dat het maar een haar scheelde of we hadden hem geraakt. De 2e wachtte gelukkig even totdat we voorbij waren.

De kolonie zeeleeuwen is echt fantastisch om te zien. Deze zeeleeuwen liggen op de rotsen, en door middel van allerlei boardwalks kun je er vrij dichtbij komen. We hebben hier ook meerdere pups gezien.
We hadden moeite om hier weer weg te komen, zo mooi was het.

's middag nog een wandeling gemaakt in het Flinders Chase park, op zoek naar wild life. We hebben naar de vogelbek dieren gezocht, maar jammer genoeg niet gevonden.

Nu zitten we inmiddels in Victor Harbour op weg naar de Great Ocean road.

Jo en Bernadette hartstikke gefeliciteerd met de thuiskomst van Amelie..
Marijke van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

De foto's sturen we later, want deze computer is wel heel erg sloom.

• 20 December 2009 - 09:51

Jo En Bernadette:

Leuk verhaal weer:-) Gelukkig dat je die kangaroe miste zeg! Ze dood langs de kant van de weg te zien liggen is al erg genoeg;-(. En nu op naar de Great Ocean Road, dat zal genieten worden, want het is zo prachtig daar!! Vergeet je vliegenburka niet als je gaat wandelen;-)

Veel plezier!

ps.
    ER LIGT NU WEL EEN HEEL DIK PAK SNEEUW! Dat wordt vrijwel zeker een witte kerst!

• 20 December 2009 - 10:02

Ma Breda:

Weer genoten van jullie reisverslag. Geniet nog maar een poosje van het mooie weer daar, want hiet ligt een flink pak sneeuw. En de vooruitzichten zijn niet al te best.

Groetjes

• 20 December 2009 - 10:03

HTM-Henkie:

Hallo allemaal,

Zo, even alle reisverslagen doorgenomen en moet zeggen, het lijkt me absoluut de moeite waard om daar ook eens naar toe te gaan. Maar dat had ik van familie en vrienden die ook al eens in Australie zijn geweest ook al begrepen.
    Hier ligt de sneeuw ondertussen tot 20 cm hoog in de straten en met sneeuwduinen door de wind zo hoog dat auto's bij onze dochter die in Ypenburg woont in de straat zijn vastgelopen.
    Tsja, ik weet niet wat ze tijdens de klimaattop in Kopenhagen hebben besloten maar het heeft wel geholpen, het is in ieder geval hier in Nederland een stuk kouder geworden.
    Goede reis, ik blijf jullie volgen en blijf gezond.Fijne Kerstdagen!!!

Groet,

Henk Vogelaar

• 20 December 2009 - 14:40

Rene En Maryke:

bedankt voor je belletje gisteren.
    ma heeft vandaag ook gebeld.
    geniet maar van al het moois daar en van het lekkere weer.
    Hier sneewt het erg hard en veel.groetjes en gezellige kerstdagen

• 20 December 2009 - 14:43

Tineke:

Over de sneeuw zullen we het maar niet meer hebben. Ik geniet van jullie reisverhalen!

• 20 December 2009 - 15:29

Ronald:

Jullie ogen werken als 'n soort CAM-recorder! Door jullie verhalen komt de afgelopen klimaatconferentie in Denemarken in 'n nog sterker/ander daglicht te staan. Overal, en dus ook in Australië, ondervind het klimaat en dus ook de sociaal/economische verhoudingen sterke veranderingen. I am 'praying' for REALY CHANGE!