Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van ronensonja - WaarBenJij.nu Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van ronensonja - WaarBenJij.nu

Manila

Door: Sonja en Ron

15 December 2011 | Filipijnen, Manilla

We zijn vertrokken. Op woensdagmorgen trokken we samen met Ferdi en Ruby om half 8 de deur achter ons dicht en werden we door Jo netjes afgeleverd op Rotterdam Centraal en vandaar in 25 minuten per Fyra naar Schiphol. Vervolgens via Kuala Lumpur naar Manila.

Op dit moment zitten we bij te komen van een tocht van net geen 24 uur. Om 16:00 uur plaatselijke tijd (7 uur tijdverschil) konden we ons eindelijk op ons hotelbed laten ploffen. Een goed hotel op een uur rijden van het vliegveld en dat niet zozeer vanwege de afstand, maar vooral door de vreselijke chaos op de weg.

Echt een cultuurschok hier, alles vliegt door elkaar heen, open busjes(openbaar vervoer voor ca.10 mensen) auto's, fietsen(soort taxi's voor 3 personen), voetgangers, hangende mensen op straat, kraampjes langs de weg waar ze iets willen verkopen, voor stoplichten of files lopen de mensen erdoorheen om bananen of fris te verkopen. Ook zie je veel krotten wijken.
Foto's maken we volgende week dan zijn we hier nog even, we zijn er nu veel te moe voor.

Morgen moeten we al weer om 08:00 uur onze volgende vlucht hebben naar Palawan, een subtropisch Filipijns eiland op een uur vliegen van Manila. Ook weer vanwege de chaos hier, hebben we al weer om 05:00 de taxi naar het vliegveld besteld. Straks eten en dan vroeg tussen de lakens.

Groeten,
Ron en Sonja.

• 15 December 2011 - 20:37

Jo En Bernadette:

Wat leuk, een verslagje van jullie belevenissen :-) wat een hectiek, zo te horen, en wat zullen jullie moe zijn! Lekker slapen en morgen gezond weer op, op naar het volgende avontuur ;-)

• 15 December 2011 - 21:20

Tineke:

Ik hoop dat jullie lekker hebben kunnen slapen! Een goede reis naar het relax eiland........

• 16 December 2011 - 08:52

Ma Breda:

Hallo Ron en Sonja

Ontspan je lekker en geniet er van.
    Groetjes

• 16 December 2011 - 12:49

M.v.d.Tillaart:

Heel veel sterkte voor de volgende reis.Groetjes