Op Palawan - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van ronensonja - WaarBenJij.nu Op Palawan - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van ronensonja - WaarBenJij.nu

Op Palawan

Door: Sonja en Ron

16 December 2011 | Filipijnen, Palawan

Vandaag na een korte vlucht (plm 1 uur)aangekomen op Palawan in de hoofdstad Puerto Princesa. Deze relatief grote stad heeft een piepklein vliegveld met 1 landings- en startbaan en een evenzo kleine aankomsthal. Hier uitgestapt, liepen we meteen tegen een muur van warmte aan.
Evenals gisteren in Manila, hadden we ook hier weer een taxi vanuit het hotel geregeld. Onze chauffeur stond ook hier weer te zwaaien met een groot bord met onze naam erop.

Aangezien wij al om rond half 10 bij het hotel waren en onze voorgangers pas uiterlijk 11 uur hoefden uit te checken, moesten we tot half 1 geduld hebben voor we onze kamers in konden.
Het is een prima hotel met alle kamers gelijklvloers. Zwembad erbij, wat wil je nog meer.

's Middags naar de stad gegaan. we wisten de weg natuurlijk nog niet dus Ron had het hotel in ieder geval vast in zijn Garmin gezet, zodat het hotel altijd terug te vinden is. Voor het hotel stopten zgn tricycle's (tot drie/vierzitters verbouwde bromfietsen), zodat we hiermee naar de stad zijn gegaan. Goed vast houden in die dingen en neus dicht voor de benzine damp en de uitlaatgassen. Heel leuk om mee te maken. Onderweg veel hutjes van bamboe gezien waar de mensen gewoon in wonen, af en toe afgewisseld met kappitale villa's.
In de stad ook weer chaotisch druk. Het was lastig om hier geld te pinnen want de weinige geldautomaten die er zijn, zijn vaak leeg.
Uiteindelijk ook weer gelukt en toen weer terug naar het hotel gelopen met behulp de Garmin. Morgen een excursie naar een ondergrondse rivier.

Groeten Ron en Sonja.

• 16 December 2011 - 13:44

Tineke:

Klinkt goed allemaal! Ik zit heel erg te stressen en heb maar even een pauze gekomen om mijn mail te bekijken. Veel plezier met jullie ontdekkingsreis!

• 16 December 2011 - 15:27

Ma Breda:

Ben weer helemaal bij.
    groetjes

• 16 December 2011 - 16:11

Ronald:

Jeetje, wat maken jullie nu al veel mee, in zo'n korte tijd! Avontuurlijk. Dat belooft veel goeds ... Hoop dat jullie ook ff onderuit kunnen, om te genieten van de omgeving, zonder veel beweging ...:).

• 16 December 2011 - 17:21

Hary En Yvonne:

Dat zijn zeker van die Tuk-Tuks waar jullie mee mee zijn gegaan en ben benieuwd of het bij de ondergrondse rivier ook zo warm is of juist heel koel.
    We horen of zien(foto's?)het wel weer.

• 16 December 2011 - 17:29

Rene En Maryke:

klinkt allemaal goed maar wel vermoeiend dus neem af en toe ook wat rust groetjes en geniet ervan
    met rene gaat het goed is weer thuis

• 16 December 2011 - 21:40

Han:

Fijn dat het allemaal goed gaat.

• 16 December 2011 - 22:07

Jo En Bernadette:

zo, dat was dus lekker zweten in dat warme Palawan...wel, hier zijn we ook nat geworden, maar dan van de vele regen, echt takkeweer!
    Leve de Garmin he Ron, heerlijk, nooit meer verdwalen, moeten wij toch ook eens hebben, ben ik gelijk van mijn fobie af :-)
    Veel plezier morgen met de excursie, we horen het wel hoe het is geweest.

veel plezier!

• 17 December 2011 - 10:54

Hoi Vakantie Gangers:

Zo te zien gaan jullie weer een heleboel mooie dingen zien ben benieuwd naar de foto's of filmpje nou blijf jullie stalken

Gr Ron
    en natuurlijks de groetjes van Syl

• 17 December 2011 - 13:20

Oma Breda:

Alles weer gelezen, en hoe is het weer bij jullie/. OpT.V. gezien, dat er veel water gevallen is.