Wel veel regen, verder alles prima in orde! - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van ronensonja - WaarBenJij.nu Wel veel regen, verder alles prima in orde! - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van ronensonja - WaarBenJij.nu

Wel veel regen, verder alles prima in orde!

Door: Sonja en Ron

18 December 2011 | Filipijnen, Palawan

Bij ons wel veel regen, veroorzaakt door de tyfoon maar gelukkig geen storm hier, alles gaat goed!
Vanmiddag om half 2 werden we opgehaald voor de alternatieve excursie de citytrip. Vanochtend nog even lekker gezwommen in het hotelzwembad, af en toe wel in de stromende regen maar daar merk je eigenlijk niks van, want het is hartstikke warm.
De citytrip ging naar de Catedraal van Puerto Princesa, oorlogsmonumenten, een souveniersshop (waar we 15 minuten werden losgelaten), de krodillenfarm (uiteraard op de foto met een babykrokodil) met een tropische tuin(die was dus echt tropisch met de regen), daarna nog naar Baker's Hill (waar van alles gebakken en verkocht werd) en op het laatst nog naar een weverij(op zondag was de werkplaats helaas gesloten maar de shop natuurlijk niet)
Uiteindelijk toch een leuke relaxte dag gehad, lekker geshopt, vele hutjes en bouwsels gezien waar de bevolking in leeft, maar dus ook bij Baker's Hill het miljonairsdorp gezien met schitterende huisen(heel erg bizar om deze tegenstelling te zien.
Afwachten wat het weer van morgen doet en dan beslissen we pas of we morgen toch nog naar Honda Bay gaan om te snorkelen.

• 18 December 2011 - 10:33

Astrid:

Hier is het droog en schijnt de zon ;-) maar ja wij hebben weer geen 30 graden...hopelijk wordt het bij jullie snel beter!

• 18 December 2011 - 11:49

Tineke:

Fijn dat jullie nu wel een alternatieve excursie aangeboden kregen! Jullie flexibiliteit wordt aardig op de proef gesteld, maar jullie weten er goed mee om te gaan.

• 18 December 2011 - 12:13

Ronald:

He holyday-inns, goed bericht dat jullie meestal konden doen, hetgeen in jullie in het vooruitzicht hadden gesteld! Als jullie dit nu lezen, eet smakelijk en voor zo straks, geen heerlijke nachtrust.

• 18 December 2011 - 13:35

Ik bedoel natuurlijk WEL een heerlijke nachtrust! Hier sneeuwt en regent het tegelijkertijd!

• 19 December 2011 - 08:56

Jo En Bernadette:

zo te horen een vakantie vol verrassende wendingen...tsja, op het weer heb je geen invloed, maar gelukkig gaat de storm aan jullie voorbij en hoeft Ron niet te fietsen in de regen ;-)
    En Son, vlgs de foto was je erg blij met die grote gevaarlijke krokodil om je nek, haha,
    Groetjes :-)

• 19 December 2011 - 11:34

Linda Fleeman:

You are having fantastic experiences despite the weather! The Grootenboers' family has had bad luck with cyclones and typhoons this year! The flying fox from the top of the rock-climbing mountain looked like a lot of fun.
    Sonja - what is that animal you are holding in the photo? (not the crocodile - the other one?)
    We are really looking forward to seeing you on Friday. Enjoy the rest of your time in the Philippines.